Het verloop van je aanvraag

Stap 1: eerste contact

Binnen maximaal 5 werkdagen belt een consulent met de school en de ouders. Bednet bekijkt of het kind in aanmerking komt.

Stap 2: een persoonlijke consulent

De leerling krijgt een persoonlijke consulent. Die komt uitleggen hoe Bednet werkt, zowel op school als bij de leerling thuis. De consulent volgt nadien alle contact op met de ouders, het CLB en de internetprovider. Zo hoef je daar niet meer aan te denken.

 

Stap 3: gratis internet

We kijken of de school internet heeft en of de verbinding snel genoeg is om Bednet te gebruiken. Zo niet, geen probleem. Proximus installeert het internet gratis voor de periode dat de school Bednet gebruikt. Ook de verbinding kost de school niets.

Stap 4: het materiaal wordt geleverd

Bednet levert al het computermateriaal op de school. Voor de klas voorzien we:

  • een vaste computer met beweegbare camera
  • printer-scanner
  • luidspreker
  • microfoon & hoofdtelefoon

In het pakket voor de leerling thuis zit:

  • een laptop met ingebouwde webcam
  • printer-scanner
  • hoofdtelefoon met microfoon (+ extra hoofdtelefoon)

Stap 5: Installatie van computermateriaal

Een vrijwilliger komt de installatie op de school doen.

Stap 6: Opstart

De leerling is klaar om contact te maken met de klas! Onze helpdesk en de consulent van het kind helpen in geval van problemen.

Juf Catherine: “Topmoment dit schooljaar: het eerste contact tussen Janne en haar klasgenoten. Janne glimlachte de hele tijd: ze was weer een kind tussen de andere kinderen.

Stap 7: Vlot les volgen via Bednet

Om vlot les te volgen via Bednet is het belangrijk dat iedereen goed samenwerkt: van leerling tot ouders, van school tot CLB-medewerker of andere partners.  

Lees hier onze deontologische code.
Lees hier ons privacy statement.
Lees hier onze klachtenprocedure.
Download onze folder.