Het Bednet-gebruik opvolgen

Nadat je de Bednet-laptop hebt geïnstalleerd of de eigen laptop van de leerling hebt klaargemaakt, zorgt de Bednet-consulent ervoor dat alle gebruikers de nodige uitleg krijgen over de werking ervan.
Het grootste werk voor jou als ICT-coördinator zit er dan op.

Heeft de leerling vragen tijdens het Bednet-gebruik?

  • Je mag hem/haar altijd doorverwijzen naar de gebruikerspagina voor leerkrachten of de Bednet-consulent zelf.
  • Ook de Bednet-helpdesk is er tijdens de schooluren om de Bednetter, zijn klas en leerkracht(en) te helpen bij eventuele ICT-problemen.

Wat is jouw rol dan als ICT-coördinator?

  • Wanneer er internet- of andere ICT-problemen zijn, kan de leerling uiteraard bij jou aankloppen. Heb je nood aan advies of heb je vragen over de gesponsorde internetlijn? Contacteer onze Bednet-helpdesk.
     
  • Bij ICT-problemen kan de helpdesk de laptop overnemen, maar af en toe hebben ze iemand nodig die hun 'handen ter plaatse' vormen. Dan nemen ze contact met jou op. Bijv. om de laptop te testen om meer zicht te krijgen op de oorzaak van een probleem.
     
  • Is een onderdeel van het Bednet-materiaal defect?
    • Een klein onderdeel stuurt de helpdesk op met Bpost. Bij het verzenden van een pakketje via Bpost ontvang je een mail met barcode zodat je de verzending kan volgen via de website van Bpost zelf.
    • Voor een groter onderdeel zal onze partner The Rent Company een technieker laten langskomen in de voorziening. De afspraken hierover zullen via jou verlopen.
       
  • Nadat je (of iemand anders van de voorziening) het defecte onderdeel hebt vervangen, vragen we om samen met onze helpdesk een test uit te voeren. 

Ga terug naar de startpagina om de Bednet-software en -functies verder te leren kennen.