Het verloop van je aanvraag

Stap 1: eerste contact

Binnen maximaal 5 werkdagen belt een consulent met jou en met de school. Bednet bekijkt of je kind in aanmerking komt.

 

Stap 2: een persoonlijke consulent

Je krijgt een persoonlijke consulent. Die komt uitleggen hoe Bednet werkt, zowel bij je thuis als op school. Hij/zij volgt nadien alle contact op met de school, het CLB en de internetprovider. Zo hoef je daar niet meer aan te denken.

 

Stap 3: gratis internet

We kijken of je internet hebt en of je verbinding snel genoeg is om Bednet te gebruiken. Zo niet, geen probleem. Proximus installeert het internet gratis voor de periode dat je Bednet gebruikt. Ook de verbinding kost je niets.

 

Stap 4: het materiaal wordt geleverd

Bednet levert al het computermateriaal op jouw school. In het pakket voor thuis zit een laptop met ingebouwde webcam, een printer-scanner en een hoofdtelefoon met microfoon (+ extra hoofdtelefoon). Voor de klas voorzien we een vaste computer met beweegbare camera, een luidspreker, microfoon, hoofdtelefoon en printer scanner.

 

Stap 5: Installatie van computermateriaal

Je kan nu het materiaal thuis installeren. Een vrijwilliger komt de installatie op de school doen.

 

Stap 6: Opstart

Je zoon of dochter is klaar om contact te maken met de klas! Onze helpdesk en de consulent van je kind helpen in geval van problemen.

Juf Catherine: “Topmoment dit schooljaar: het eerste contact tussen Janne en haar klasgenoten. Janne glimlachte de hele tijd: ze was weer een kind tussen de andere kinderen.

Stap 7: Bednet een succes?

Om van Bednet een succes te maken is het belangrijk dat iedereen vlot samenwerkt: van leerling tot ouders, van school tot CLB-medewerker of andere partners.

 

Lees hier onze deontologische code.
Lees hier ons privacy statement.
Lees hier onze klachtenprocedure.
Download hier onze folder.